Burn Out Traject

’s Avonds ben je nog aan het mailen voor je werk. Je gaat te laat naar bed, waar je meestal ligt te malen. Je kunt de slaap niet vatten, je komt vermoeider uit je bed dan dat je erin ging. Na het weekend of na een vakantie voel je geen nieuwe energie. Je krijgt een kort lontje, eerst thuis, later ook op je werk. Je hebt het gevoel dat je je zelf niet onder controle hebt. Je bent bang dat er iets grondig mis is met je. En dat voelt best beangstigend. Dikke kans dat je last hebt van een burn-out. Als je niets doet bestaat de kans dat je paniekklachten krijgt en of een fikse depressie.

Het burn-out traject is dan voor jou
het bestaat uit:

•Uitpluizen van je situatie
•Inzicht in je valkuilen
•Inzicht in je drijfveren
•Handvatten om met gedrag te experimenteren
•Stappenplan voor jezelf en eventueel je werkgever
•Persoonlijke signalen checklist

Na het burn-out traject weet je het volgende

• Hoe is het voor jou zo ver gekomen?
• In welke praktische dingen verandering moet komen.
• Waar je lekker van gaat draaien
• Wat je vaardigheden zijn en welke
• je verder kunt ontwikkelen
• Wat je waardevol vindt
• Je hebt een plan van aanpak
• En een lijst met signalen voor als het de verkeerde kant opgaat

Wat kost een burn-out traject

Een burn-out traject bestaat uit 8 sessies van twee uur. Binnen maximaal drie maanden weet je precies waar je staat; ik begeleid je van het begin tot eind.

Praat met je werkgever

Als je denkt dat een burn-out traject voor jou kan werken ga dan met je werkgever praten. Vaak hebben werkgevers een budget voor persoonlijke ontwikkelingsplannen van werknemers. Hij merkt dan aan je dat je je pro-acief opstelt. Het is helemaal mooi als je straks komt met een plan, waarin precies staat wat je wil.

Voor werkgevers

Een manier om een goede werkgever te zijn is goed te zorgen voor je personeel. Door persoonlijke begeleiding komt hij weer op verhaal en met een plan van aanpak waar concrete stappen in staan. De kosten voor het burn-out traject liggen vaak onder een maandsalaris.